Energiewacht

  1. Home
  2. Overijssel
  3. Twekkelerveld
  4. Energiewacht

waterontharder specialist Energiewacht

Spoordijkstraat 60, 7521CA Twekkelerveld, Nederland
Dit is een citaat van Energiewacht zelf:

Geas Energiewacht zorgt er al ruim 50 jaar voor dat alle 165.000 klanten in de regio Twente en delen van Gelderland duurzaam, veilig en comfortabel kunnen wonen en werken. Wij willen iedereen in staat stellen hun leefwereld te verbeteren door het inzetten van de ongekende mogelijkheden van energie.

Over Energiewacht

We zijn experts op het gebied van energiebesparing, energieopwekking, verwarming en warm water. Of je nu op zoek bent naar een nieuwe CV-ketel of meer wilt weten over zonnepanelen of een warmtepomp, onze specialisten voorzien je graag van advies op maat. Je kunt bij ons vertrouwen op een dienstverlening van topkwaliteit. Zo is onze klantenservice bereikbaar voor al je vragen en zijn onze servicemonteurs altijd snel ter plaatse om je producten in topconditie te houden.



Onze publicaties zijn louter informatief van aard en daaraan kunnen geen rechten worden ontleend. De informatie is ontleend aan (openbare) bronnen op de datum van publicatie. Wij hebben géén commerciële band met partijen of merken die wij in onze publicaties noemen, tenzij anders aangegeven.

64 beoordelingen over Energiewacht van Google My Business

image description

Wij wilden danwel een onderhoudcontract danwel een de ketel vervangen. Het inventarisatie bezoek zou vrijblijvend zijn. Niet dus: 90 euro na 1 min. 'werk' vaststellen dat de ketel 'te oud' voor onderhoud is. Niet terug gekomen op de vervanging maar wel 90 euro eisen voor de 'inventarisatie'. Een simpele vraag 'hoe oud is ie' had dit telefonisch ook kunnen vaststellen. Afgedaan met 'dit zijn de voorwaarden' en daar is de aanmaning. Missen dus een klant voor ketelvervanging door dit. Tip: GA NIET IN ZEE MET ENERGIEWACHT !

image description

Wij hebben afgelopen week een huis gekocht met een ?onderhouden? huur ketel van energiewacht-Enschede. We hebben besloten om de ketel te kopen om de maandlasten laag te houden. Op goed vertrouwen en na aantoonbaar jaarlijks onderhoud gelijk het bedrag overgemaakt bij de koop van het huis. Een paar dagen later lekte de ketel tot onze verbazing. Na het open trekken van de ketel lekte de pomp die drie maanden geleden door een monteur van energiewacht was vervangen.

image description

Zodra je wat nieuws bestelt gaat alles goed 2024 nieuwe ketel daarna verbruik hoger dan oude van 26 jaar bleek thermostaat stuk correct geholpen.Daarna kwam de zomer geen verwarming aan pas eind november december waren we 2weken niet thuis januari 3.5week vakantie thermostaat staat uit ook de andere maanden ,we kregen melding gas verbruikt te hoog bleek verwarming stond 24/7aan zonder dat we het wisten monteur komt die zegt uit is uit ik zo is dat wat bleek draadje niet goed aangesloten.vroeg om schade vergoeding voor die 2maanden niemand in huis en toch gemiddeld 280,00suro gas verbruik.afgekeurd omdat we andere periode minder verbruik hadden logisch was ook niet te vergelijken.maar helaas komt niks van hun we gaan er met juridische er tegenaan.Vele jaren klant geweest maar einde van contract zijn we weg op dit moment erg slechte service daar bellen voor afspraken komen ze niet heb je geen afspraak staan ze voor je deur.We wilde nog zonnepanelen maar blij dat we dat niet hier meer gaan doen

image description

Neem geen moeite voor een onderhoudscontract. Wat een vreselijke oplichters hebben ze. Ze accepteren je contract zonder een eerste inspectie te doen. Dan komt de monteur voor de eerste inspectie en verzint smoesjes dat hij je apparaat niet kan accepteren om een ??waardeloze reden. Binnen een week ontvang je een rekening van 75 euro.

image description

Meer dan 30 jaar klant geweest bij deze toko. Keurig altijd de rekeningen betaald en kosten voldaan. Hadden wij opeens een (simpele) adapterstoring. Gelijk even gebeld om op dinsdagmiddag om 16.39. Waren niet meer te bereiken. Hierna doorgeschakeld met een storingsdienst, die hing ons een tijdje in de wacht. Na een aantal minuten kregen we te horen dat voor vanavond 9uur een monteur langs zou komen. Monteur kwam iets voor 8ten, maar we kregen wel eerst even een keuzenmenu en het ging ons in elk geval 160,- aftikken. Naast natuurlijk die kosten die we al jaren maken. Had wel even aan de telefoon verteld kunnen worden. Dat je het durft! Een dag later tril ik nog steeds van boosheid. Had niet veel gescheeld of ik had hem zo de deur uitgewerkt. Uiteindelijk heeft hij wel wat gedaan maar ik hoef niets meer met jullie te maken te hebben. Schofterig! Volgende stap is kijken hoe we van dit zooitje af kunnen. En bedankt!

image description

Wacht tijden voor een tel.afspraak sta je gewoon min 25 min. In de wacht Door interne mis communicatie wachten we al meer dan een maand op het plaatsen van een badkamerventilator waar ze eerst een monteur voor langs sturen om te constateren of hij inderdaad defect is. Word nu na een maand besteld niets op voorraad . Zullen ze zo ook om gaan met mensen die een eigen huis hebben of alleen met woningbouw huizen Monteurs zijn over het algemeen goed en vriendelijk

image description

Onderdeel van wtw-unit vervangen. Eerst mogelijke datum voor afspraak: pas in 1 maand! 2,5 maanden zonder ventilatie, hoe kunnen zulke wachttijden acceptabel zijn voor een storingsservice? UPDATE: Gevraagd in de reactie van Energiewacht om contact op te nemen per email. 2 weken verder en nog steeds geen enkele antwoord op de email. Dit is geen serieus bedrijf, ik zou hier geen zaken meer mee doen. UPDATE2: Ze zijn hun afspraak niet nagekomen, geen monteur langs geweest vandaag. Schandalig.

image description

Niet aan te bevelen. fout om hier in 2013 een cv-ketel te kopen of huren. Bij problemen geen oplossing. Alleen onderhoud als je een onderhouds contract hebt.

image description

Onderdeel van wtw-unit vervangen. Eerst mogelijke datum voor afspraak: pas in 1 maand! 2,5 maanden zonder ventilatie, hoe kunnen zulke wachttijden acceptabel zijn voor een storingsservice? UPDATE: Gevraagd in de reactie van Energiewacht om contact op te nemen per email. 2 weken verder en nog steeds geen enkele antwoord op de email. Dit is geen serieus bedrijf, ik zou hier geen zaken meer mee doen.

image description

Onderdeel van wtw-unit vervangen. Eerst mogelijke datum voor afspraak: pas in 1 maand! 2,5 maanden zonder ventilatie, hoe kunnen zulke wachttijden acceptabel zijn voor een storingsservice?

image description

Edit: Review aangepast na actie door telefoniste van de klantenservice. Na 18 uur alsnog een monteur die heeft kunnen helpen. Hele dag in de kou ivm een test, even weg om op tijd voor de afspraak van 16 uur thuis te zijn en monteur is er om 15:50. Normaal gesproken wacht je dan even behalve deze topper van Energiewacht. Meteen rechtsomkeert, niet meer te bereiken door z?n collega?s dus nieuwe afspraak. Weer nieuwe test en dus weer een dag in de kou. Niet de eerste keer dat er van alles fout gaat met Energiewacht.

image description

Tussen 8 en 12.30 zou er iemand komen. Ik had speciaal een vakantiedag opgenomen zodat ik thuis zou zijn voor de gemaakte en vastgezette afspraak. Ik stond om 7.30 op, zodat ik klaar zou zijn voor als ze gelijk om 8 uur aan zouden bellen. Om 9.50 parkeerde een busje van de Energiewacht aan de overkant van de straat. De monteur keek een paar keer naar binnen (hoewel hij niets kon zien door de gordijnen), liep wat rond zijn busje, keek opnieuw een paar keer naar binnen. Hij bleef zo'n een of twee minuten datzelfde gedrag vertonen. Ik ging naar de deur, klaar om open te doen wanneer er aangebeld zou worden, maar dat moment kwam nooit. Na een seconde of twintig vond ik het te lang duren, dus liep ik naar het raam om te kijken naar wat meneer aan het doen was. Toen zag ik tot mijn verbazing het busje vertrekken. In eerste instantie dacht ik dat hij beter ging parkeren, gezien het busje best asociaal aan de overkant van de straat stond, maar toch controleerde ik voor de zekerheid ook onze brievenbus. En ja hoor: een briefje met "U was niet thuis" en de tijd van dat moment. Ik belde direct de klantenservice en ze hebben de monteur gebeld voor controle. Volgens hen had de monteur wel aangebeld. Hoe kan je in minder dan een halve minuut naar de deur lopen, aannemen dat er niemand is zonder nog een keer aan te bellen, een briefje schrijven, die door de brievenbus doen en alweer in je busje zitten om weg te rijden? Laten we voor het gemak zeggen dat alles binnen een minuut gebeurd is dan was dat alsnog veel te weinig tijd geweest. De klantenservice zei ook dat de monteur mogelijk gezien had dat we de vorige keer ook niet thuis waren. Die vorige keer hadden ze zonder overleg een afspraak gepland en een briefje in de brievenbus gedaan. Wij waren er die weken niet dus wisten ook van niks. Een afspraak zonder overleg of akkoord zou ook niet als afspraak gezien moeten worden. Dat had hoe dan ook geen invloed mogen hebben op hoe hij ons nu behandelt en welke aannames hij nu maakt gebaseerd op een slecht gecommuniceerde afspraak in het verleden. Wij hebben deze afspraak gemaakt, vastgezet via de website en we waren nu wél thuis omdat wij deze keer wél op de hoogte waren van deze afspraak. Ik reageerde op de bewering dat de monteur had aangebeld. Mijn vriend en ik waren beide thuis en hielden bewust de deurbel in de gaten. Onze deurbel werkt perfect. We horen hem zelfs als iemand bij de buren aanbelt. Ze suggereerden dat hij misschien niet goed had gedrukt. Maar zelfs als dat waar was, had hij kunnen wachten en nogmaals aanbellen, zoals ieder ander fatsoenlijk zou doen. Binnen twintig seconden naar de deur lopen, 'aanbellen', een briefje schrijven en vertrekken, is absurd. Ik vroeg of hij terug kon komen, gezien het nog maar vijf minuten geleden gebeurd was. Dat bleek onmogelijk, ondanks de ruime tijdsblokken die juist bedoeld zijn voor flexibiliteit als een afspraak uitloopt. Nu moet ik opnieuw een vrije dag opnemen, terwijl deze monteur niet eens de moeite heeft genomen om fatsoenlijk aan te bellen. Gelukkig is nu ons telefoonnummer genoteerd, zodat ze de volgende keer kunnen bellen als er niemand opendoet. Maar ik ik heb zo het vermoeden dat de monteur de volgende keer opeens wel weet hoe hij aan moet bellen. Pluspunten: Snel geholpen aan de telefoon en het telefoonnummer genoteerd voor de volgende keer. Minpunten: Niet nakomen van afspraken, excuses gebruiken om eigen nalatigheid te verhullen en ons achterlaten met het probleem. Aan excuses heb je weinig als er geen moeite wordt gedaan het probleem op te lossen. Niet dat de klantenservice enige vorm van excuus getoond heeft... Maar dat verklaart dan ook waarom er geen moeite werd gedaan. Het feit dat er niet eens een marge van 5 minuten is om de monteur terug te sturen, laat zien dat er een gebrek in flexibiliteit en klantgerichtheid is bij dit bedrijf. Ondanks dat het verhaal tegen verhaal is, weten wij precies wat er is gebeurd. Het zou netter zijn geweest om iemand alsnog terug te sturen. We hopen dat we over twee weken een monteur krijgen die wel geduld en inzet toont.

image description

Na 5 minuten kijken naar de ketel heeft de monteur niks uitgevoerd, maar wel ?72 in rekening gebracht. Resultaat: ketel niet gecontroleerd en aanmerkingen op een aanvoerleiding. Wij zijn weg als klant na vele jaren

image description

Na meer dan 20 jaar zeer tevreden over de service te zijn geweest het onderhoudscontract opgezegd. Onze Nefit HR Combi zat aan het einde van zijn levensduur en deze hebben we laten vervangen door een 2 jaar oude tweedehands ketel. Dit is gebeurd voor de nieuwe rook/gas wet van kracht is geworden door een erkend installateur. Afspraak gemaakt om de nieuwe ketel te laten controleren en wordt ons door de monteur verteld dat deze niks met onze ketel kan, gezien het expansievat en de ketel niet nieuw zijn. Dit zou teveel onderhoud in de toekomst opleveren. Ik heb veel gehoord qua slechte smoezen, maar dit was voor ons de aanleiding om het contract met Geas Energiewacht te verbreken.

image description

Stelletje beunhazen zijn het. Doen alleen maar het minimaal vereiste. Ze beantwoorden geen vragen die wij stellen toen ze er waren. De ketel mag dan draaien maar dat is ook het enige wat ze gedaan hebben. Ze laten overal troep en vieze voetafdrukken achter. Zeggen tegen ons: jullie ruimen het kartonafval wel op hè? Dat ligt door de hele tuin verspreid. Ze smijten de oude ketel van het dak af en slopen daarbij bijna onze fietsen. De thermostaat wouden ze niet op de plek ophangen waar die eerst hing, maar ze gaan niet vriendelijk in overleg om uit te leggen waarom die verplaatst moet worden en doen geen moeite om aan onze wensen te voldoen. De kabels van de thermostaat hebben ze gewoon los laten hangen en ze kunnen ze niet even netjes wegwerken. Geen goede ervaring.

image description

Per 1 okt. 2024 bij hen als nieuwe klant. Afspraak gemaakt voor onderhoud en inspectie warmtepomp. Per email bevestiging ontvangen tijd tussen 12.30 en 17.00 uur. Niemand van Energiewacht gezien, ben ook niet afgebeld. Zeer onprofessioneel en klantontwaardig. Verwacht op korte termijn een passende oplossing.

image description

Monteur was er op de afgesproken tijd. Signaleerde het probleem (kapotte printplaat) in no time. Had deze niet bij zich, maar haalde direct de juiste printplaat elders en installeerde deze. Verder gaf hij een verklaring voor de storing. Een piekspanning van 250V veroorzaakt door teruglevering op het net. Zeer tevreden.

image description

De onderhoudsmonteur heeft goed werk geleverd en was vriendelijk in de omgang. Dit is overigens algemeen onze ervaring met de monteurs! Lijkt zo gewoon, maar is het lang niet altijd! Dus het benoemen waard!

image description

Slechte ervaringen met Energiewacht, het gaat bijna iedere keer fout als ik een afspraak met ze heb. Ze komen afspraken niet na (niet komen opdagen) en de communicatie met de klantenservice was, om het netjes te zeggen, bijzonder... De tweede keer dat ik de klantenservice belde gelukkig wel met respect behandeld. Voor betrouwbaarheid hoef je niet bij Energiewacht te zijn helaas.

image description

Een afspraak in de ochtend dus de ochtend vrij genomen. Een uur voor het einde van dit dagdeel bellen dat het niet gaat lukken in de ochtend, maar in de middag. Dus ook nog de middag moeten vrij nemen. Waar kan ik de rekening naar toe sturen Energiewacht? En dan ook nog de trap vol met zwarte vingers achterlaten en de rotzooi niet opruimen. Top!

image description

Als het maken van een afspraak gepaard gaand met iets meer bv contractwijziging dan gaat dat maar moeizaam. Bij het eerste contact kreeg ik 6 bevestiging mails van de afspraak en ± 7 dagen later een kaart in de bus dat ik nog geen afspraak had gemaakt. Wederom contact gezocht met de Backoffice. Nee, er was nog geen afspraak. Hoe dan vraag ik me af. Hoe werkt dat daar. Toch een afspraak gekregen, voor dezelfde dag en tijd. Nu maar afwachten of het werkt.

image description

Monteur was snel klaar, geen stofzuiger gebruikt, weinig communicatie over wat er ging gebeuren. Na spoelen van het reservoir alle rommel in de gootsteen laten liggen en niet even naspoelen. De vorige keer werd er duidelijk overlegd, om een doekje gevraagd etc. Monteur maakte deze keer niet de indruk dat het hem ook maar iets interesseerde en toonde weinig respect. Was wel op tijd.

image description

Onderhoud van mijn ketel verliep soepel. Monteur is netjes op tijd en met een bakkie koffie de weg gewezen naar mijn ketel. Vervangende onderdelen die niet in de onderhoudsbeurt zat, heeft hij gespecificeerd en aangegeven dat dit gefactureerd wordt en ik die in de mail krijg. Verder geen omkijken naar gehad en was met een half uur klaar. Koffiekopje zelfs weer meegenomen naar beneden en in de keuken gezet. Heel behulpzaam met advies op radiator vragen die ik had. Dus een fijne afspraak.

image description

Een ander abbonement getekend moest bij deze nieuwe ketel volgens monteur. Op internet gekeken blijkt dat dit niet nodig is bij een nieuwe Nefit ketel niet ouder dan 15 jaar onze ketel is van november 2023. Graag abbonement terugdraaien naar oude abbonement. Hartelijk dank voor uw medewerking.

image description

Al 2 keer heb ik vrij gevraagd op mijn werk omdat er een service monteur langs zou komen. vervolgens komt de service monteur niet opdagen. Ik heb voor dit probleem de klantenservice gebeld, de klantenservice wou in de eerste instantie niet helpen. Ze gaven aan dat mijn deurbel het niet doet. vervolgens moest ik telefonisch bewijzen dat mijn deurbel het toch echt doet en kreeg ik de volgende reactie van de klantenservice medewerker : ja......dus ????. Pas op het moment dat ik boos werd, werd er gehoor gegeven en werd ik in de wacht gezet. Na 15 minuten in de wacht staan, kreeg ik het antwoord dat er ergens in de middag een monteur langs zou komen. (ik ben benieuwd of hij deze keer wel komt opdagen). 1 ster omdat ik niet lager kan geven.

image description

Ik werd op 23 mei gebeld of de monteur langs kon komen. Dat kon. Uiteindelijk is hij niet gekomen, maar bij de buren. Had hij zich vergist in het huisnummer?? Vrijdag heb ik hierover gebeld en kwam de monteur alsnog.

image description

Slechte ervaring. Monteur belt ketel stuk rep ruim 700 te oud nieuwe ketel nemen Die hebben we 2500 . Bij de vraag wat is er nu stuk, moeilijk, moeilijk. Bij de vraag graag een offerte gespec voor de rep en offerte voor een nieuwe ketel. Antwoord ga ik niet allemaal opschrijven, rep duurt heel lang nieuwe ketel binnen 1 week klant krijgt voorrang volgens de monteur. Offerte wordt pas maandag opgepakt(de monteur belde woensdagmiddag). Dus een nieuwe hangt er met 1 week, antwoord ja dacht hij wel. Tot op vandaag geen offerte of iets gehoord meer. ECHT HEEEEL SLECHT.

image description

We huren al vele jaren een cv-ketel met onderhoud. Begin vorige week een geplande kleine onderhoudsbeurt gehad. Echter de volgende ochtend lekkage vanuit de ketel. Na diverse keren bellen, telefoniste gaf aan dat het heel erg druk was, maar ik gaf aan dat deze storing door de monteurs was veroorzaakt en de waterdruk erg hoog was en wat ik kon doen. Zij gaf aan dat we geduld moesten hebben en was totaal niet oplossingsgericht. Ik heb zelf de thermostaat van de verwarming naar 15 graden gezet om de waterdruk te verminderen. Eindelijk eind van de dag dezelfde monteurs om het te herstellen. Zij vertelden dat zij een sifon hadden vastgeklikt die door een monteur van 2 jaar geleden niet goed was vastgezet. Ze hebben de sifon weer losgemaakt en hebben gezegd dat zij geen reparatie mogen uitvoeren. Echter nu hebben wij een schadepost door fouten van monteurs. Want een bepaald onderdeel moeten wij nu zelf betalen. Deze monteurs zouden aan Remeha doorgeven om een reparatie afspraak met ons te maken. Echter we hebben hierop niets meer gehoord. Niet van Energiewacht en ook niet van Remeha. Zeer slechte service sinds GEAS is overgenomen door Energiewacht.

image description

Daar een dure nieuwe ketel gekocht. Daarbij een duur onderhoudsabonnement afgesloten. Ketel nog steeds niet helemaal correct aangesloten ( 2 jaar later en volgens hun eigen installatie controleur ) Na 2 jaar eerste onderhoud van iemand die deze ketel overduidelijk voor het eerst zag. Grote problemen om alles los te krijgen. Dat geeft echt geen prettig gevoel als men op deze manier met je nieuwe ketel omgaat. Zelfs de juiste pakking had hij niet bij zich. Krijgen we toch een rekening voor kleinmateriaal terwijl er niets vervangen is. De 2 sterren is voor de medewerkers die best vriendelijk zijn maar verder. Niet aan te raden.

image description

In opdracht van EW Assen heeft dit bedrijf voor onze woningbouwvereniging de opdracht gekregen om warmtepompinstallaties te plaatsen ter vervanging van de bestaande cv. Hier moeten ook de radiatorkranen voor worden vervangen. Voor het verwijderen van de oude knelringen en het op lengte maken van de ijzeren leidingen wordt een accuhaakseslijper gebruikt. Er wordt nauwelijks iets afgedekt. De vonken vliegen door elk vertrek van slaapkamer tot woonkamer. Dat mijn bankstel nog geen jaar oud is boeit ze niet. Vervolgens staat bijna het dak in de fik doordat de vakman een kokerboor gebruikt die niet bedoeld is voor dit werk. Volgens de projectleider is dit de gewone manier van werken. Ik ken aardig bekwamere beunhazen.

image description

We zijn zeer tevreden over de onderhoudsbeurt die onze CV-installatie heeft gekregen van de monteur van Energiewacht. Ook zijn advies over de toekomstige vervanging van de ketel hebben wij ter harte genomen.

image description

Er kwam een jongeman onze ketel bekijken. Zowel mijn vrouw als ik betalen de hypotheek en onderhoud. Echter bleef hij maar mij aankijken en zij was volledig onzichtbaar. Sorry maar wij beslissen samen of wij gaan huren of kopen. Zij heeft daar ruim dertig jaar keihard voor gewerkt. Hopelijk tijdens de installatie minder vrouwonvriendelijk. En anders is hier gewoon sprake van discriminatie, artikel 1.

image description

Je betaalt ca. 15 euro per maand voor een onderhoudscontract en verhelpen van storingen. Al 2 jaar geen onderhoud gehad. Heb je een keer een storing, willen ze niet langskomen. Klantvriendelijkheid is ver te zoeken en telefoniste gaat er van uit dat particulieren installateurs zijn en dat we zelf onderdelen moeten ontkalken en vervangen. Waar betalen we elke maand voor? Wij gaan ons contract hier ontbinden en stappen over..

image description

Energiewacht is er alleen om geld van je rekening te schrijven. Heb je ze nodig dan zijn ze niet thuis. Probleem gehad met themostaat bij hun gekocht en niet ouder dan 5 jaar, die telkens in de nacht van zondag naar maandag warmte bleef geven ondanks dat deze op 15 graden stond ingesteld. Heb toen Energiewacht gebeld voor probleem. Deze wilde wel langs komen om er naar te kijken. Zou mij ? 100 gaan kosten. Heb toen Honeywell gebeld. (dit merk) Deze heeft mij geholpen via telefonisch contact met beeld. En netjes ingesteld. Was binnen 10 minuten opgelost. En kostte mij niets. Grote pluim voor Honeywell. En Energiewacht heeft mij gewoon laten stikken. Hier geldt het gezegde. Service tot de deur.

image description

Eind juli 2023 kwam de Geas(Energiewacht) voor een beurt voor onze CV ketel. De monteur gaf aan dat hij dit keer voor een grote beurt van de CV ketel kwam. Na inspectie gaf hij aan dat hij op verzoek van de fabrikant (Nefit) een sensor( koolmonoxide) had geplaatst. Op dat moment had ik nog warm water. 5 minuten later was de monteur weg en wilde mijn jongste zoon douchen. Helaas had hij koud water. Ik heb direct de storingsdienst gebeld en zij gaven aan dat er waarschijnlijk die dag nog wel een monteur langs zou komen. S'Middags kwam er inderdaad een andere monteur die aangaf dat de sensor aansloeg en de CV dus uit omdat er waarschijnlijk koolmonoxide vrijkwam in de ketel. Ik heb gevraagd hoe dat ineens kon na 14 jaar. We hebben nooit problemen gehad met de ketel en de monteur van vorig jaar gaf zelfs aan dat de ketel nog wel een aantal jaren mee kon zo goed zag deze eruit! Energiewacht gaf aan dat zei verder niets konden doen want nu lag de verantwoording bij Nefit en zij zouden daar een spoedmelding naar toesturen. De volgende dag hebben wij Nefit gebeld maar zij hadden helaas geen melding ontvangen. Dus zelf maar gemeld. Nefit gaf aan dat er namens hen zsm via FIX 4 een monteur zou komen kijken. Deze afspraak stond gepland voor een week later 7 augustus. Dus in ieder geval een week niet douchen thuis en geen warm water. Gelukkig was het zomer. Maandagochtend 7 augustus werden wij gebeld door Fix 4 dat de afspraak om de ketel na te kijken niet kon doorgaan ivm ziekte van de monteur. Wij hebben nog gevraagd of er geen andere monteur beschikbaar was maar dit was niet het geval. Een nieuwe afspraak werd gemaakt voor donderdag 10 augustus. Dus weer een aantal dagen langer ergens anders douchen en geen warm water met drie pubers in huis. Donderdagochtend 10 augustus werden wij wederom gebeld dat de afspraak nog steeds niet kon doorgaan wegens ziekte. Wij hebben aangegeven dat we hier niet mee akkoord konden gaan maar er was geen andere oplossing volgens hen. Een nieuwe afspraak werd gemaakt voor maandag 14 augustus. Dit keer kwam er wel een monteur en hij gaf aan dat hij geen fouten kon vinden. De monteur heeft de CV ketel weer gemaakt. Hij gaf aan dat je de ketel wel af en toe kon resetten door de stekker eruit te halen. Dit kon je niet te vaak doen. Tot begin vorige week de CV ketel weer uitslaat en opnieuw de fout 3L aangeeft zoals de keren hiervoor. Dus we hebben op advies de stekker er een paar keer uitgehaald en de CV weer ingeschakeld. Vandaag hield de CV er helemaal mee op. We hebben vandaag inmiddels een andere installateur benaderd om de Ketel na te kijken of om dan toch maar uiteindelijk naar een nieuwe CV ketel uit te kijken? Waar we nog het meest teleurgesteld in zijn is dat iedereen met de vinger naar de ander wijst. Wellicht kan een programma als Radar een oplossing vinden?

image description

Twee weken zonder warm water en cv. Na het installeren van een veiligheidsmodule in de combiketel verwijzen naar een andere installateur die in opdracht van de fabrikant werkt. Onderhoudscontract opgezegd.

image description

Aan de telefoon kon alles,(onderhoudscontract en waterzijdig inregelen) maar eerst werden we al gebeld dat het waterzijdig inregelen niet door kon gaan omdat ze de monteurs alleen nog maar gebruiken voor installatie van nieuwe ketels, vervolgens komt er een monteur voor onderhoud aan onze ketel en zonneboiler (2 jaar oud) en die vertelt doodleuk dat we een duitse zonneboiler hebben en dat ze geen zaken doen met Duitsland en dus ook geen onderhoud kunnen doen aan de ketel en boiler. De monteur kan er natuurlijk niets aan doen dat weet ik, maar wat een onprofessioneel gedoe. Ik kreeg het gevoel dat ze gemakkelijk geld prima vinden ( maandelijks ?14 en ?18) maar er niets tegenover willen doen.

image description

Na mijn nachtdienst zou de monteur binnen 3 kwartier er zijn om 8uur. Monteur was uiteindelijk pas kwart voor 12 aanwezig. Ik natuurlijk helemaal uitgeput dan omdat ik zo lang moet wakker blijven. Echt heel leuke actie.

image description

Een week lang zonder warm water gezeten ondanks spoedmelding van monteur. Elke dag gebeld en tig verschillende redenen gehoord waarom het zolang moet duren. Melding is blijven liggen wegens drukte, na 10 uur avonds sturen we geen monteurs, het kapotte onderdeel moet besteld worden. Bellen zelf ondanks toezeggingen niet terug! Op de dag zelf waarop afgesproken is dat er dan eindelijk een monteur komt zou komen, heeft het bedrijf een afspraken kaart verstuurd met de mededeling: we hebben u helaas niet kunnen bereiken voor een afspraak in te plannen. Of we contact met ze willen opnemen voor inplannen afspraak. Terwijl je ze 2 dagen terug nog gesproken heb en er een afspraak gemaakt is!! En dan komt uiteindelijk de monteur, krijg je te horen dat het desbetreffende onderdeel daar gewoon op voorraad ligt. De monteur heeft goed werk geleverd. Maar het bedrijf zelf is waardeloos, incompetent. Komt geen afspraken na, belt niet terug, neemt je als klant totaal niet serieus en kan zo wel even doorgaan?.

image description

Edit: na veel telefoontjes en emails heen en weer is het uiteindelijk toch goed opgelost. Maar het heeft me wel wat voeten in de aarde gekost. Ik laat de originele posts staan, wellicht heeft iemand er nog wat aan. Origineel: Skeer bedrijf, wij hebben vorig jaar een huurboiler overgenomen. Ik heb maandag een opzegging via de mail doorgegeven. Geen reactie tot nu. Vandaag (Donderdag) telefoontje gepleegd. Geen resultaat, wordt verwezen naar de "afdeling" contractbeheer en "geef het wat tijd". Kortom, ik weet nog steeds niets. Maar je betaald wel gewoon elke maand rond het tientje. Ik zou never nooit meer iets met zo'n organisatie te maken willen hebben. Als ik voor de gein een betaling zou blokkeren heb je binnen de minuut een herinnering op de mat. Dat is zo'n beetje het enige wat ze kunnen. Edit: 3 weken later, kijk dit is hun ware gezicht, voor een huurboiler waar je al 9 euro per maand voor betaald willen ze dit: 1: Demonteren Wij kunnen het toestel komen demonteren en ophalen. Voor het demonteren brengen wij ? 150 aan demontagekosten in rekening. Het contract worden vervolgens stopgezet als het toestel retour is gekomen. 2: Afkopen U kunt de boiler afkopen. Bij afkopen wordt het toestel van u en u hoeft geen maandelijkse kosten meer te betalen. Wel brengen wij een afkoopsom in rekening. Ik heb hieronder de afkoopsom per 1 oktober 2023 berekend. Toestelgegevens en afkoopsom Het gaat om het volgende toestel : Daalderop Duo 50l Overnamebedrag per 1 oktober 2023 : ? 249,63

image description

De ene monteur erkend de andere monteur klacht niet verwamings ketel .dus ze knoeien maar raak . Nieuwe ventilatie systeem laten plaatsen . Wat na 8 monteurs niet goed doet in storingen vliegd . Maar volgens hun werkt het .

image description

Wat een waardeloos bedrijf is dit. Nog steeds moeten ze de geiser ophalen en wordt al meerdere malen gebeld voor het plaatsen van onderdelen??? En dan wordt er ook nog eens opgehangen als je even wil aangeven dat het niet om reparatie gaat, maar ophalen. Geen manieren, werkelijk waar!

image description

Komen gemaakte afspraken telkens niet na. 1 ster is al teveel, afspraak nummer 5 staat inmiddels gepland, al de vorige zijn afgezegd, maar deze afspraak zal waarschijnlijk wel over 2 dagen worden afgezegd ivm uitvallen van de monteur... telkens hetzelfde liedje, bij hoeveel afspraken zou het geregeld zijn? 30? DOE GEEN ZAKEN MET DIT BEDRIJF, DE SERVICE IS BELACHELIJK SLECHT.

image description

Allereerst is Energiewacht regelmatig telefonisch onbereikbaar. Die enkele keer dat er telefonisch wel wordt opgenomen werd ik netjes te woord gestaan en stond er ook binnen afzienbare tijd een monteur voor de deur. Tot zover geen klachten. Maar nu is het zo dat ik inmiddels 2 keer een monteur bij de cv-ketel heb gehad en de storing is nog niet verholpen. Ik vind de gang van zaken waardeloos, qua communicatie kan er ook nog veel verbeterd worden. Al met al zit ik nog steeds zonder verwarming en zonder warm water. Erg vervelend! Vandaar ook mijn lage beoordeling.

image description

Ontzettend slecht, niet geholpen en vanaf 17.30 uur gewacht, om 21.00 uur gebeld, waarbij ze aangaven dat er nog iemand zou komen. Nou niet dus, om 21.45 uur weer gebeld, ze zou de planning bellen en mij terugbellen, gebeurde ook niet, dus om 22.45 nogmaals gebeld, waarop werd gezegd dat alle monteurs naar huis zijn en ik morgen kon bellen voor een afspraak...

image description

Pas op! Onderhoudscontract is een wassen neus! Een onderhoudscontract bij een huurketel blijkt zeer beperkt te zijn. En zij lichten je onvolledig voor, omdat zij doen voorkomen of het een volledig onderhoudscontract is. Alleen als de ketel kapot is, krijg je geen factuur. In alle andere gevallen valt het niet onder het onderhoudscontract. In mijn geval hebben zij alleen de gaskraan dichtgedraaid (omdat er een gaslek was). En ook dan sturen zij een flinke factuur, voor 15 minuten werk.. Het dichtdraaien van een gaskraan zien zij als installatiewerk. Tja. Pas op voor dit bedrijf!

image description

1 ster is nog teveel Gisteren en vandaag een sms van jullie ontvangen. Bellen voor een afspraak ik hang al 35 minuten aan de telefoon voor een afspraak goeie service (NIET DUS)

image description

Allereerst is Energiewacht regelmatig telefonisch helemaal niet bereikbaar. Die enkele keer dat er telefonisch wel wordt opgenomen werd ik netjes te woord gestaan en stond er ook binnen afzienbare tijd een monteur voor de deur. Tot zover geen klachten. Maar nu is het zo dat ik inmiddels 2 keer een (storing)monteur bij de cv-ketel heb gehad en de storing is nog niet verholpen. Ik vind de gang van zaken behoorlijk waardeloos, qua communicatie kan er ook nog veel verbeterd worden. Al met al zit ik nog steeds zonder verwarming en zonder warm water. Erg vervelend! Vandaar ook mijn lage waardering.

image description

Geprobeerd om zonnepanelen te laten leggen via dit bedrijf, maar zodra het contract getekend is kun je niets meer van ze verwachten. Na dik een half jaar kwakkelen met steeds nieuwe problemen (die ze niet proactief melden of oplossen) heb ik gelukkig het contract wel kunnen opzeggen, maar ja, ik heb nu nog steeds geen zonnepanelen...

image description

Waardeloos. Heel weekend geen verwarming of warm water omdat de temperatuur in de cv ketel te hoog is. Ook de stop slaat eruit. Maar heel weekend neemt niemand de telefoon op. Kan rustig een uur aan de lijn hangen zonder gehoor. Echt helemaal niks dit bedrijf.

image description

Mijn ouders huren 27 jaar een boiler. De laatste boiler zat er al weer 17 jaar. Geas vangt dus al 17 jaar geld voor een boiler die nu zowel economisch als technisch is afgeschreven. Mijn ouders zeggen contract op en vragen wanneer de boiler wordt opgehaald. Energiewacht zegt dat het contract blijft lopen zolang de boiler hangt. En dat ze de boiler willen weghalen voor 150,-. Staat in kleine lettertjes. Ophalen kwartier werk en ze laten de bouten in de muur. Ga je schamen.

image description

Online zondag storing doorgeven was niet dringend, maandag werd ik terug gebeld door een behulpzame medewerkster en woensdag heeft een aardige monteur de cv gerepareerd en afgesteld. Topservice ????

image description

Ik heb een afspraak gemaakt voor een onderhoud CV ketel. Ik had 3 keer een afspraak en wachtte de hele dag op een monteur. Ik belde elke keer met de vraag waar de monteur was en de servicedame vertelde me dat er een monteur was maar er was niemand thuis. Ik heb een afspraak voor een andere vergadering. al de vierde. Als de volgende vergadering niet plaatsvindt, neemt hij ontslag uit hun diensten. Ze nemen de klant niet serieus. Niet normaal.

image description

Houden zich niet aan hun eigen servicevoorwaarden. Onderhoudscontract van 24 maanden wordt pas na 28 maanden uitgevoerd (als deze afspraak ten minste niet weer wordt afgezegd). Mevrouw van de klantenservice geeft aan dat zij niet voor klachten is en dat ik deze maar schriftelijk moet indienen. Als ik aangeef dat ze 27 maanden de tijd hebben gehad (terwijl ik hierbij steeds initiatief moest nemen) om een afspraak in te plannen, werd mij verteld dat storingen nu eenmaal prioriteit hebben.

image description

Ze laten je het hele weekend zonder ketel zitten en schuiven dit op anderen af waardoor het zou komen zaterdag t/m maandag. totaal geen begrip van de gene aan de telefoon.

image description

nog minder dan 1 sterretje hier zo raar wijf bij de Receptie wou op de rooie knop drukken en mij opsluiten ze werd boos en gek het ging over lucht kanalen schoonmaken in onze woning echt waardeloos service

image description

Enige tijd geleden een onderhoudsafspraak gemaakt voor vanochtend tussen 8 en 12:30. Inderdaad een tijdsraam van 4.5 uur. Na de hele ochtend gewacht te hebben was er om 12:30 geen monteur te bekennen. Na bellen met de klantenservice werd me gezegd dat de monteur al in de buurt was en elk moment op de stoep kon staan. Half uur later was er nog steeds geen monteur. Weer gebeld, ja mevrouw de monteur is er binnen enkele minuten. Weer een half uur gewacht en nog steeds geen monteur. Ondertussen was het 13:30 en om 14:00 moest ik mijn dochter van school halen. Weer gebeld. Mevrouw er staat dat hij op bestemming is, hij is er nu echt zo. Om 13:45 was hij er inderdaad eindelijk. Wat bleek. Deze man was helemaal niet in de buurt en moest gewoon vanuit Didam komen. De hele ochtend dus voor niks zitten wachten! Beste klantenservice en planning. Ik begrijp best dat er een keer wat mis kan gaan maar communiceer dan met je klanten en lieg vooral niet tegen ze! Echt enorm slecht!!!

image description

(klacht cv helemaal geen warm water of en alles is uit) bel om 15:00 spreek af prima tussen 15:30 ten 20:00 zou iemand langs komen . bel om 20:20 wordt me gezegt dat het niet is genoteerd ....maak voor die avond nog een afspraak wordt me gezegt vanavond is het nog opgelost. heeft die monteur besloten dat de afspraak verzet wordt naar morgen maar heeft me niet op de hoogte gebracht want blijkbaar hadden ze me nummer niet genoteerd (wat een verasing). hele dag wegegooit ben benieuwd of die morgen komt (8:00-12:00)had een vrijedag moet alsnog vroeg me bed. kunnen me geen duidelijkheid geven op de tijd want uitraat kan de gene waar me je belt niks met het schema van monteur. ze hebben me hoe dan ook al een belachelijke tijd laten wacht en ben echt boos. enigste wat ik kan doen is deze recentie achterlaten.... en mijn evaring delen.*edit* : nou monteur was optijd 8:30 was vriendelijk en klaar binnen 10min . mijn advies maakt een checklijst met info die van belang is bij de gene die afspraken moet regelen.

image description

Na vele toestanden van niet warm worden verwarmingen veel gasgebruik en verschillende monteurs eindelijk een monteur, een hele vriendelijke man, die ons ook heel goed uitlegde wat er aan de hand was en die het probleem ook heeft verholpen.

image description

Zeer slechte service monteur sturen met verkeerde item terwijl de zelfde monteur het besteld heeft en dan nog zeggen dat ze daar geen order van hebben bellen om 18:55 en vervolgens niemand te pakken kunnen krijgen om de afspraak die ze willen maken teregelen en op een nr bellen waar nooit met hun contact over is geweest

image description

Afspraken worden niet nagekomen. GEAS vind het normaal om een echtpaar van 60+ weken lang in de kou te laten en hun cv ketel niet te maken. Monteurs die niet komen opdagen en terugbel afspraken die niet worden nagekomen. De oplossing is een nieuwe cv ketel waar geas niet aan wilt mee werken. De reactie van geas monteurs ?ik weet het ook niet bel morgen maar naar kantoor?. Echt om te huilen dit dat jullie een echtpaar van 60+ al weken in de winter zonder warm water en werkende verwarming laten.

image description

Begin van de middag probleem gemeld met de CV-ketel. Achterop de middag is het probleem al verholpen! Prima service, veel mensen zullen vooral reageren wanneer ze een negatieve ervaring hebben gehad, dus laat je niet op het verkeerde been zetten door de lage reviews hier...

image description

Ik snap de slechte reviews niet zo goed. Vanmorgen om 8:30 gebeld voor een lekkage. Om 8:50 stond de monteur op de stoep en 20 minuten later was alles verholpen. Ben al jaren klant bij Geas (nu Energiewacht) en tot volle tevredenheid.

image description

Gvd 5 keer gebelt voor verwaming en nog steeds niet opgelost maar wel geld innnen mafia bende